Versoepeling maatregelen

In deze post zal ik mijn schrijven eens over een heel ander boeg gooien. Hierin zal ik niet zo nadrukkelijk een link leggen naar de geschiedenis, maar naar enkele aspecten waar ik me de dag van vandaag toch zorgen over maak. Er staan enkele versoepelingen van de maatregelen voor de deur... Winkels gaan terug open, je mag terug vrienden thuis ontvangen (in beperkte mate), ...

In mijn vorige posts had ik het over hoe hard ik verlangde om terug met een gevoel van vrijheid te kunnen leven, nu dat deze zich stilletjes aan aan het realiseren zijn maak ik mij over één bepaalde zaak wel wat druk.  Mijn grootste angst door deze versoepeling is dat er terug een stijging plaats zal vinden van de getroffen corona-patiënten. Ik hoop van harte dat iedereen de veiligheidsredenen opvolgt en toch nog geen onnodige verplaatsingen zal doen. Ik hoop voor de gezondheid van elk mens dat we steeds meer mogen horen op het nieuws dat de experten een daling zien in verband met Corona. Daarnaast hoop ik zeker dat de dalende trend zich voortzet zodat ik samen met mijn leden op Chirokamp mag gaan. De beslissing is voorlopig uitgesteld tot eind mei, het is voor mij nu persoonlijk al aftellen naar het moment dat ze deze beslissing in acht zullen nemen. 

Graag zou ik jullie graag kort meenemen in de geschiedenis van de Chiro. Als we teruggaan in de geschiedenis gaan zien we dat de Chiro in 1934 werd opgericht door J. Cleymans. Enkele jaren later met de uitbraak van de 2de wereldoorlog zien we nog steeds een grote toename van het aantal Chirogroepen, hierbij hadden ze het uitvlucht dat hun samenkomst er was door middel van een religieze bijeenkomst.

Morgen is het terug zondag, wat bij mij bekend in de oren klinkt 'Chirodag'. Het is nu al reeds mijn 14de jaar in de Chiro, waarvan mijn 3de jaar als leidster. Het is met pijn in het hart dat ik nu al zoveel Chirozondagen moet missen. Elke zondag die goedlachse Chiro sfeer meemaken samen met zowel mijn medeleiding als leden, dit is een gevoel die je niet kan beschrijven. Om dit gemis ietwat te troosten is er nog de instagrampagina genaamd de_chiro. Deze pagina post bijna dagelijks nieuwe posts/ verhalen, ik vind dit zeer leuk om eens door te nemen tijdens momenten van verveling, daarnaast geven ze ook een aantal keer 'chiroweetjes' met ons mee in soort van quizverband, waar je dan je algemene kennis over de (geschiedenis van de) Chiro kan testen. Mijn favoriete aspect is #dagenvolchiro.

Bronnen:
https://chiro.be/

Chiro is de plek waar je de tijd vergeet, maar in groep herinneringen maakt! ❤❤❤






Reacties

  1. Dag Femke,

    Ik ben zelf ook leiding in de Chiro en ben super blij met het nieuws dat de kampen door mogen gaan. Ergens maak ik mij ook zorgen, wat als corona uitbreekt in onze bubbel op kamp?
    Heel leuk dat je over de geschiedenis van de Chiro schrijft, ikzelf wist daar niets van af. Je blog leest super vlot, dit maakt het boeiend om te lezen!

    Groetjes, Bo!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts